Odpowiedzi

2010-04-07T19:43:21+02:00
Przede wszystkim jest to bohater dynamiczny przechodzący przemianę. Z hulaki i zabójcy Stolnika, w ramach narzuconej sobie pokuty, staje po stronie prawa. Przeżywał prawdziwe romantyczne uczucie do córki Stolnika Horeszki jednak wzgardzony i odrzucony przez jej ojca pragnie zemsty. Na tym etapie możemy zauważyć u niego charakterystyczną hardość, porywczość, dumę, ambicję a także niesamowita pychę jaką te uczucia powodowały. Po dokonaniu zbrodni Jacek Soplica uznany za zdrajcę opuszcza granice kraju. Oddaje się patriotyzmowi wyrzekając miłości i przywdziewając strój mnicha. Jego system wartości uległ całkowitej przemianie. Przestał interesować się tylko sobą natomiast zajął się działalnością na rzecz ogółu. Należy też zwrócić uwagę, że po śmierci Ewy zajął się jej dzieckiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:43:45+02:00
Jacek Soplica jest postacią dynamiczną. W młodości przeżył zawód miłosny który spowodował jego moralny upadek. unieszczęśliwił matke Tadeusza której nie kochał, zabił Stolnika, ogłoszony został zdrajcą
Po przemianie przyjął nazwisko Robak, podjął się walki w służbie dla kraju. Walczył , był więziony ale mimo to nadal realizował swój model patriotyzmu. W roli emisariusza przygotował powstanie na Litwie. Gerwazy przebacza mu zabójstwo Stolnika dlatego też Jacek zostaje pośmiertnie zrehabilitowany i zostaje zapisany w pamięci ludzi jako bohater narodowy
3 3 3