Wyjaśnij frazeologizmy:
rozmawiać z kimś w cztery oczy
gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść
robić coś na pół gwizdka
być jak piąte koło u wozu
do trzech razy sztuka
z dwojga złego........
gdzie dwóch sie bije tam trzeci korzysta
grać pierwsze skrzypce

3

Odpowiedzi

2010-04-07T19:48:15+02:00
1) rozmawiać z kimś bez obecności innych osób
2) gdzie wielu ludzi zajmuje się jedną rzeczą tam ona nie będzie zrobiona
3) śpieszyć się i robić niedokładnie
4) być niepotrzebnym
5) za trzecim razem się uda
6) wybrać jedną rzecz z dwóch
7) gdy inni walczą i są tą walką zajęci ktoś wtedy może coś załatwić
8) być najważniejszym, przodować w czymś
2 4 2
2010-04-07T19:48:48+02:00
1rozmawiać z kimś sam na sam
2gdzie jest wielu ludzi do jednej pracy, można bardziej coś zniszczyć niż zrobić
3robić coś źle, niedbale
4być kimś niepotrzebnym, niezauważanym
5robić coś trzy razy aż do skutku
7.gdzie dwoje osób stara się o coś i walczy tak zaciekle, aż ta rzecz zostaje przechwycona przez kogoś trzeciego

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:52:34+02:00
1.Czyli na osobności,sam na sam
2.Czyli może być nawet dużo osób,a rezultaty będą praktycznie zerowe
3.Czyli niedokładnie,robić coś do połowy,niestarannie czasem
4.Czyli być niepotrzebnym
5.Że trzeba próbować,a może uda się za tym trzecim razem:)
6.Chodzi o to,że z tych dwóch rzeczy jest jakaś jedna od drugiej lepsza
7.Gdy dwie osoby się kłócą,mogą być tak tą kłótnią zaślepione,że ta osoba trzecia to wykorzysta i sama skorzysta z tego,o co te dwie pozostałe się kłócą
8.Być na tak zwanym "pierwszym planie",w centrum zainteresowania
Mam nadzieję,że pomogłam:))))
Liczę na NAJ!!!!!
1 5 1