Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:51:25+02:00
Fn = mg = 80kg*10m/s² = 800N
546cm²=0,0546m²
8750cm²=0,875m²
p=Fn/S

p=800N/0,0546m²
p≈14652 Pa

p=800N/0,875m²
p≈571,4 Pa

Człowiek stojący wywiera ciśnienie ok. 14652 Pa a leżący ok. 571,4 Pa
2010-04-07T20:02:46+02:00
Człowiek stojący w wodzie o nacisku 80 kg wynosi mniej więcej 14652 Pa ,a człowiek leżący na powierzchni 8750cm2 wynosi mniej więcej 571,4 Pa.