1. czym twoim zdaniem spowodowane są różnice w występowaniu bezrobocia?
2. które z form zapobiegania bezrobociu są twoim zdaniem najlepsze i dlaczego?
3. jakie zawody cieszę się największym zainteresowaniem wśród bezrobotnych, dlaczego?
4. jak ci się wydaje z jakimi kwalifikacjami pracowników będą poszukiwać pracodawcy na naszym terenie za kilka lat i dlaczego?
5. napisz krótkie ogłoszenie do prasy, które zostanie zamieszczone w dziale ' szukam pracy' lokalnej gazety?

6. wyobraz sobie, ze jestes dyrektorem naczelnym wielkiego przedsiębiorstwa. musisz uczynic swoj zaklad bardzien rentownym. jakie kroki podejmiesz? ktorych pracownikow zwolnisz w pierwszej kolejnosci: zatrudnionych w administracji, w produkcji, czy zajmujących się konserwowaniem urządzeń ? uzasadnij odpowiedz.


za zadanie daje sporo pkt, dlatego licze tylko na powazne odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

2010-04-08T18:32:54+02:00
1. spowodowane są brakiem pracy, wykształcenia
2. szkolenia ponieważ uczą ludzi różnych zawodów i dzięki temu ludzie szybciej mogą znaleźć pracę
3. mechanika, kelnerstwo, kierowca ponieważ nie potrzeba tam wysokich kwalifikacji i są łatwe
4. informatycy, lekarze, księgowi, konstruktorzy ponieważ będą potrzebne najbardziej ludziom
5. Szukam pracy, mam27 lat, posiadam samochód mogę dojeżdzać, z zawodu informatyk, umiem obsługiwać programy Office i pisać w języku HTML-owskim. Wykształcenie wyższe. Telefon: 456345789
6.w administracji ponieważ ich zajęcia przejmą pozostali administratorzy,

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T18:54:41+02:00
1. różnicami w wykształceniu, wielkością rynku pracy w danym regionie, strukturą przemysłu w regionie, gęstość zaludnienia - pośrednio

2. dobrym rozwiązaniem jest stwarzanie możliwości przekwalifikowania się pracowników, dofinansowania na otwieranie własnej działalności - to jest szczególnie dobre, ponieważ później w tych firmach mogą być zatrudnieni kolejni bezrobotni.

3. największym zainteresowaniem cieszą się proste prace fizyczne, ponieważ przy tkich ogłoszeniach nie wymagane są jakieś wielkie kwalifikacje, a bezrobotni często nie mają wysokich kwalifikacji

4. na pewno będą to nowoczesne technologie, informatycy, specjaliści od telekomunikacji - nie jesteśmy jeszcze zaawansowanym technologicznie krajem, więc jest co do nadgonienia. poza tym popyt będzie na finansistów, bankierów, ponieważ nas system finansowy nie jest jeszcze tak zaawansowany jak na zachodzie.

5. były pracownik banku szuka pracy w finansach i bankowości. wykształcenie wyższe kierunkowe, znajomość jęz. angielskiego, biegła obsługa komputera, duża motywacja i gotowość podjęcia pracy od zaraz. kontak: 0 501 502 503

6. szukał będę możliwości redukcji kosztów we wszystkich działach poprzez szukanie oszczędności na materiałach, itp. zwolniania zaczęły by się w dziale administracji, ponieważ to tam generowane są zwykle wysokie koszty dla przedsiębiorstwa.