Mam takie zadania z matematyki:
1.Trójkąt ma przy postawie kąty o mierze 35(stopni) i 40(stopni). Oblicz miarę trzeciego kąta.
2.W trójkącie ABC poprowadzono wysokość CX. Bok AB ma 6 cm, BC- 4,5 cm, a wysokości CX-3cm. Jakiej długości jest wysokość poprowadzona z punktu A ?
Prosze o szybkie rozwiozanie zadania.

3

Odpowiedzi

2010-04-07T19:56:35+02:00
1.
x=180-35-40
x=105
2 to niestety nie wiem
2010-04-07T19:57:47+02:00
Ad.1.
35+40=75
180-75=105
a te drugie zadanie jest dobrze napisane?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:04:05+02:00
1)Łaczna miara kątów w trojkacie wynosi 180°
a wiec:
180°- (40°+35°) = 180°- 75°= 105°
trzeci kąt ma miare 105°