Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:00:22+02:00
20000 zł × 1,5% = 300 zł rocznie
300 zł ÷ 12 = 25 zł miesięcznie
25 × 9 miesięcy = 225
225 × 20% = 45
225 - 45 = 180 zł

Odp: Odsetki wyniosą 180 zł po 9 miesiącach.
205 4 205
2010-04-07T20:14:11+02:00
Dane:
20 000zł - suma jaką klient wpłacił do banku
20% - tyle wynosi podatek
1,5% - oprocentowanie roczne

Rozwiązanie:
20 000zł* 1,5% =300zł -odsetki roczne

300zł/12= 25zł -odsetki miesięczne
(dzielone na 12, ponieważ rok ma tyle miesięcy)

25* 9=225 ( 9 liczba miesięcy )

225*20%=45

225-45=180zł

Odp:.Odsetki po 9 miesiącach wyniosą 180 złotych.
54 4 54