Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:33:02+01:00
Rozkład szczotków roślin i bakterii
ważna rola w procesach glebotwórczych
fermentacja obornika
produkcja antybiotyków



to chyba najważniejsze.
1 1 1
2009-11-02T19:35:30+01:00
Mamy je też w organizmie - pomagają w trawieniu .
1 3 1
  • andz
  • Początkujący
2009-11-02T19:36:41+01:00
W przyrodzie:
-powodują rozkład szczątków roślinnych i zwierzęcych
-pełnią znaczącą rolę w procesach glebotwórczych
-bakterie zasiedlające ciało termitów umożliwiają im trawienie drewna
-uczestniczą w procesach samooczyszczania się wód i ścieków
-wiele bakterii jest czynnikami chorobotwórczymi powodującymi choroby roślin i zwierząt

w zyciu człowieka :
-produkcja antybiotyków - np. streptomycyna
-wykorzystywanie bakterii do procesów fermentacyjnych - kiszenie kapusty, ogórków,
-negatywnym działaniem bakterii są procesy rozkładu, które powodują m.in. psucie się żywności,
-wzbogacanie pól uprawnych w związki azotowe
produkcja niektórych witamin - np.B12
1 5 1