Uczniowie gimnazjum zebrali w roku szkolnym 3600 zużytych baterii.W klasach pierwszych zebrano trzy razy więcej niż w klasach trzecich uczniowie klas drugich zebrali połowę pozostałych baterii a drugą połowe 560 sztuk przynieśli nauczyciele.Oblicz ile zużytych baterii zebrali uczniowie poszczególnych klas

3

Odpowiedzi

2010-04-07T20:06:14+02:00
Klasa druga : 560
nauczyciele :560

klasa 1 i 3 -razem 3600-1120=2480

klasa 3=x
klasa 1=3x

x+3x=2480

x=620

klasa 3 620

klasa 1 = 1860
2010-04-07T20:09:20+02:00
X - ilość baterii zebranych przez uczniów klas I
1/3x - ilość baterii zebranych przez uczniów klas III
560 - ilość baterii zebranych przez uczniów klas II
560 - ilość baterii zebranych przez nauczycieli
x + 1/3x + 560 + 560 = 3600
4/3x = 3600 - 1120
4/3x = 2480
x = 2480 : 4/3
x = 1860
odp: klasy I zebrały 1860 baterii, klasy II 620, a klasy II 560.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:10:15+02:00
3x+x+560+560=3600
4x+1120=3600
3600-1120=2480 |:4
x=620
3x=1860

I klasa = 1860 baterii
II klasa = 560 baterii
III klasa = 620 baterii
nauczyciele = 560 baterii