W trójkącie równoramiennym ABC ramię jest o 2 cm krótsze od podstawy. Gdyby podstawę skrócono o 25%, a każde ramię wydłużono o 15%, otrzymano by trójkąt równoramienny o takim samym obwodzie jak trójkąt ABC. Jakie są długości boków trójkąta ABC ? Proszę o obliczenia, NAJLEPSZĄ NAGRODZĘ :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:05:25+02:00
Długości ramion I trójkąta.
x-2
x-2
x
dł. ram. II trój.
0,75x
1,15(x-2)
1,15(x-2)

Obw.1
x-2 +x-2+x=3x -4
Obw.2
0,75x +1,15(x-2)+1,15(x-2)=3,05x - 4,6

3x-4=3,05x - 4,6
-4=0,05x - 4,6
0,6=0,05x
x=12

spr;
x-2=12-2=10
x=12
Odp. Długości boków to 12,10,10.

Jakby coś nie było zrozumiałe, proszę napisać.

2010-04-07T20:12:42+02:00
X-podstawa
x-2 ramie

l=x+x-2+x-2=3x-4
l2=0,75x +1,15(x-2)+1,15(x-2)=3,05x - 4,6

3x-4=3,05x - 4,6
-4=0,05x - 4,6
0,6=0,05x
x=12

x-2=12-2=10
x=12

Odp. Długości boków wynoszą 12,10,10.
-------------------------------------------
Mam nadzieje że pomogłam ;)