WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

Zad.1
Najstarszym z trojga dzieci państwa Liczmańskich jest Jaś, który ma teraz x lat. dwa lata temu po Jasiu urodziła się jego siostra, a 5 lat temu urodził się młodszy brat. Ile lat mają razem dzieci państwa Liczmańskich? zapisz odpowiedź w jak najprostszej postaci.

Zad. 2.
Zapisz dowolną sumę algebraiczną, której wartość liczbowa dla x= 3 i y= -2 wynosi 7



Proszę o szybką odpowiedź ; D.

Z góry Dzięki ; * ; * ; * ; * ; *


Dam Najjj ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:14:35+02:00
X -wiek jasia
x-2 - wiek siostry
x-5 -wiek brata
y-wiek wszystkich razem
y= 3x-7

zad2
x-2y
  • Sill
  • Początkujący
2010-04-07T20:14:38+02:00
Zad. 1
x- wiek Jasia
x-2 - wiek siostry
x-5 - wiek brata

x+x-2+x-5= 3x - 7

miestety zad. 2 nie umiem, to też sprawdź jeszcze raz xd