Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:12:46+02:00
X-ilość dwuzłotówek
y- ilość pięciozłotówek

1+x+y=41 |-1
1+2x+5y=150 |-1

x+y=40 |-y
2x+5y=149

x=40-y
2*(40-y)+5y=149

x=40-y
80-2y+5y=149

x=40-y
80+3y=149 |-80

x=40-y
3y=69 |:3

y=23
x=17

Odp. Dwuzłotówek było 17, a pięciozłotówek 23.
2010-04-07T20:15:59+02:00
150 zł zebrano
1 złotówka
x dwuzłotówki
40 -x pięciozłotówki
1*1+x*2+(40-x)*5=150
1+2x+200-5x=150
201 - 3x=150
-3x= -51
x=17
od. Pięciozłotówek było 23 , a dwuzłotówek 17
2010-04-07T20:19:28+02:00
X -ilość 2 - złotówek
y - ilość 5 - złotówek
powstaje układ równań
150 = 1 + 2x + 5y
41 = 1 + x + y

149 = 2x +5y
40 = x + y - mnożymy równanie obustronnie przez - 2

149 = 2x + 5y
- 80 = - 2x - 2y
stosujemy metodę przeciwnych współczynników, dodajemy równania stronami:
69 = 3y
y = 23
x = 40 - 23
x = 17
odp: 2 - złotówek było 17, a 5 - złotówek 23.