Zad 1 ) wymien po 3 obszary o ujemnym i dodatnim bilansie wodnym.

zad 2 ) typy morz ze względu na kontakt z oceanem : Bałtyk , Morze Śródziemne, Ochockie, Rabskie, Norweskie, Karaibskie, Jawajskie.

prosze chociaz o zrobienie 1 zadania , nie musza byc zrobione 2 tylko zebym cos miala ; )) z gory dziekuje ; ))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Olgu
  • Rozwiązujący
2010-04-08T14:25:42+02:00
ZAD 1)
UJEMNY BILANS:
*strefa zwrotnikowa
np. Sahara, Pustynia Kalahari, Półwysep Arabski
*tereny leżące w pobliżu morz obok których przepływają zimne prądy morskie
np. Pustynia Nanib, Atakama
*obszary leżące w tzw cieniu opadowym
np. Kotlina Kaszgarska, Wielka Kotlina

DODATNI BILANS:
*strefa równikowa
np. Nizina Amazonki, Kotlina Kongo
*tereny leżące w pobliżu morz obok których przepływają ciepłe prądy morskie
np. Zach. cz. Gór Skandynawskich
*strefa okołobiegunowa
np. Antarktyda, Granldnia
6 4 6
2010-04-08T14:30:37+02:00
Zad 2 ) typy morz ze względu na kontakt z oceanem :
Bałtyk-wewnatrzkontynentalne
Morze Śródziemne-międzykontynentalne
Ochockie,-MIĘDZYWYSPOWE
ARabskie,-PRZYBRZEZNE
Norweskie-przybrzeżne,
Karaibskie, -międzykontynentalne
Jawajskie-międzywyspowe
2 3 2