Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T20:21:19+02:00
Mt1 = 4200 mg
mw1 = 30mg
mt2 = 1g = 1000 mg

mt - masa tabletki
mw - masa witaminy

4200 = 30
1000 = x
x = 30*1000 /4200 (ułamek)
x = 7,14 mg
w przybliżeniu 7mg

Odp. Zawiera 7 mg witaminy C.
71 4 71
2010-04-07T20:22:14+02:00
X-ilsc witaminy C w tabletkach prowit o masie 1 g
1g -1000mg

4200mg-30 mg witaminy C
1000mg-x mg witaminy C

x=1000mg*30mg/4200
x=7,14
32 3 32
2010-04-07T20:25:07+02:00
1g=1000mg
proporcje:

masa tabletki Provit - masa witaminy C
4200mg - 30mg
1000mg - x
x=1000mg * 30mg/4200mg= 7mg (przyblirzone)
20 2 20