Odpowiedzi

2010-04-07T20:16:58+02:00
W=F×s
W=F(w tym wypadku siła ciężkości więc F×m)
W=12×10×3wspołłczynnik grawitacji)
W=360J
1 5 1
2010-04-07T20:17:43+02:00
F = m * a
F = 12 * 10 = 120N
W = F *s
W = 120N * 3m = 360J
Wykonać trzeba pracę 360J.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:19:38+02:00
Wzory, z których skorzystam:
Ep=m*g*h
m-masa
g-przyspieszenie ziemskie
h-wysokość

Dane:
m=12kg
h=3m

Szukane:
W=?

Rozwiązanie:
Ep=W
Ep=m*g*h
Ep=12kg * 10N/kg * 3m= 360J ( 1J=N * m)

Odp.Należy wykonać 360J pracy
1 5 1