Oblicz :

16-² × 125-³
""""""""""""""" =
4
10- × 25-²
Napiszę to słowami:
Iloczyn : szesnaście do potęgi minus drugiej razy sto dwadzieścia pięć do potęgi minus trzeciej
mianownik: dziesięć do potęgi minus czwartej razy dwadzieścia pięć do potęgi minus drugiej
To wszystko jest w ułamku.Inaczej nie dało rady napisać.

3

Odpowiedzi

2009-11-02T19:46:35+01:00
16⁻²*125⁻³ / 10⁻⁴*25⁻² =
0.0256*0.001953125 / 0.0001*0.0625=
0.00005/0.00000625= 8
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T19:48:54+01:00
16-² × 125-³
""""""""""""""" =
10-⁴ × 25-²

1/256*1/1953125
_______________=
0,0004*0,008

0,0000000002
_____________=
0,0000032

=0,0000625
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:57:19+01:00
16⁻² × 125⁻³
--------------- = [1/256*1/1953125]:[1/10000*1/625] =
10⁻⁴ × 25⁻²

=1/500000000*6250000=0,0125=1/80