Zad. 1
W trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna ma 5 cm a przeciwprostokątna 10 cm. Oblicz długość drugiej przyprostokątnej.

zad. 2 Oblicz pole trapezu równoramiennego o rozmiarach długości 10 cm i podstawach długości 8cm i 20 cm.


Za wykonanie dziękuję i proszę o całkowite rozwiązanie a nie tylko wyniki jak kiedyś dodałem zadanie i dana osoba tak zrobiła jeszcze raz wielkie dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:25:23+02:00
5² + x² = 10²
25 + x² =100
x²=75
x=√75
x=√25*3
x=5√3

2,
20 - 8 =12
12/2=6
6²+h²=10²
36 + h² = 100
h² = 64
h = 8

P= (20 + 8) * 8 * 1/2
P= 28 * 4
P = 112




1 5 1
2010-04-07T20:31:08+02:00
5² + x² = 10²
25 + x² =100
x²=75
x=√75
x=√25*3
x=5√3

2,
20 - 8 =12
12/2=6
6²+h²=10²
36 + h² = 100
h² = 64
h = 8

P= (20 + 8) * 8 * 1/2
P= 28 * 4
P = 112
2010-04-07T20:35:38+02:00
1. 5²+x²=10²
x²=100-25
x²=√75
x=5 √3
2.wzór na pole to ½(a+b)*h