Odpowiedzi

2010-04-07T20:25:11+02:00
D-przekątna
d^2=a^2+b^2
d^2=25+144
d^2=169
d=13
r=1/2d=6,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:25:43+02:00
Promień okręgu opisanego to połowa przekątnej.
Przekątną policzymy z tw. pitagorasa:
5²+12²=d²
d²=25+144
d²=169
d=13

r=½d=6,5

Odp. Promień okręgu opisanego na tym prostokącie ma 6,5j
6 5 6
2010-04-07T20:27:03+02:00
5²+12²=d²
d²=169
d=13

r=d/2
r=13/2= 6+ 1/2