Czy obliczycie mi to jedno łatwe zadanie z klasy 4 ?
nie było mnie 3 tyg. w szkole nie zbyt rozumiem ułamki
proszę obliczcie mi przykład
2 x 1 i 2/3
ten znak x to oznacza mnożenie a znak / czyli kreska ułamkowa
bo chce zobaczyć czy mam dobrze

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:26:26+02:00
Przy mnożeniu zamieniamy na ułamki niewłaściwe
2*5/3=
mnożymy liczbę razy licznik mianownik bez zmian
10/3=
wyciągamy całości
3 i 1/3
2010-04-07T20:26:46+02:00
1 i 2/3 = 5/3

2 x 5/3 = 10/3
10/3 =3 i 1/3
2010-04-07T20:27:05+02:00