Odpowiedzi

2010-04-07T20:31:03+02:00
Równikowa
umiarkowana
podzwrotnikowa
zwrotnikowa
okołobiegunowa

szer. geogr.
ukształtowanie powierzchni
prądy morskie
cyrkulacja powietrza
rozkład lądów i mórz
działalność człowieka
wys. nad poziomem morza
3 3 3
2010-04-07T20:34:37+02:00
Wyróżniamy takie strefy :
- Zwrotnikową
- Umiarkowana
-Równikowa
-Okołobiegunowa
-Podzwrotnikowa


Czynnikami klimatycznymi są np :
- prądy morskie
- dominujące kierunki wiatrów
- szerokość geograficzna
- pokrycie terenu
-odległość od mórz i oceanów
- działalnosc człowieka
-wysokość bezwzględna

:) pozdrawiam

1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:41:52+02:00
Równikowy:
-wilgotny
- podrównikowy

zwrotnikowy:
- wilgotny
- suchy

podzwrotnikowy:
- morski
- kontynentalny

umiarkowany:
- ciepły morski
- ciepły kontynentalny
- chłodny

okołobiegunowy:
- polarny
- subpolarny

czynniki:
- szerokość geograficzna
- wysokość n.p.m.
- ukształtowanie terenu
- odległość od mórz i oceanów
- prądy morskie
- szata roślinna
- rodzaj podłoża
- działalność człowieka
3 3 3