Określ, jaką długość ma bok trójkąt równobocznego:
a) opisanego na okręgu o promieniu 2√3
b) wpisanego w okrąg o promieniu 6
( Z OBLICZENIAMI )
(wyniki znam ale chodzi o obliczenia = a) 12 b) 6√3

Potrzebne (obliczenia) na teraz !!!
Błagam pomocy !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:33:06+02:00
A) okrąg w środku, czyli r=1/3*h
2√3=1/3*h /*3
h=6√3
h=a√3/2
a√3/2=6√3 /*2
a√3=12√3 /:√3
a=12
b) trójkąt w środku
r=2/3h
2/3h=6 /:2/3
h=9
a√3/2=9 /*2
a√3=18 /:√3
a=18/√3
a=18√3/3=6√3
2010-04-07T20:36:56+02:00
A)r=2√3
r=⅓h
h=a√3/2
r=⅓×a√3/2=a√3/6
2√3=a√3/6 obustronnie razy 6
12√3=a√3
a=12

b)r=6
r=⅔h
h=a√3/2
r=⅔×a√3/2=a√3/3
6=a√3/3 obustronnie razy 3
a√3=18
a=18√3/3
a=6√3