Odpowiedzi

2010-04-07T20:30:04+02:00
Powszechnie mówi się, że uczeń ma być spokojny i grzeczny, a zwłaszcza na lekcjach. Jednak, co to tak naprawdę oznacza?
Zacznę od prawidłowego zachowania na przerwach. Nie wolno wtedy biegać po korytarzu, ani krzyczeć. Najlepiej spokojnie usiąść w jednym miejscu na przykład na ławce, (jeśli takie są) lub na podłodze, chyba, że komuś nie odpowiada kurz, jaki tam jest. Nie wolno siadać na schodach, gdyż to blokuje ruch i może prowadzić do wypadków, kiedy ktoś tak siedzącej osoby nie zauważy i potknie się o nią. W czasie przerwy można odrobić lekcje (pod warunkiem, że nie będzie się ściągać) porozmawiać, lub zjeść kanapkę. Są osoby, które podczas pauz chodzą w różne miejsca, aby móc zapalić papierosa. Jeżeli spotkamy kogś takiego należy się od niego po cichu oddalić i powiadomić o zajściu nauczyciela.
Przerwę można również spędzić na boisku grając w piłkę lub robiąc to, co w budynku szkolnym. W piłkę nie należy grać na korytarzu, ponieważ może w kogoś trafić. Jednak nawet będąc na podwórzu należy pamiętać, że nie jest się tam samemu. Trzeba zwracać uwagę na innych graczy, aby ich nie staranować. Pod żadnym pozorem nie jest dozwolone zbyt silne kopanie piłki, gdyż w przypadku nietrafienia w bramkę można uderzyć innego zawodnika, a co gorsza widza.
Podobnego zachowania należy spodziewać się po dobrym, kulturalnym uczniu. Taka osoba będzie w spokoju notowała to, co przekazuje nauczyciel. Powinna się jak najczęściej zgłaszać oraz zawsze mieć odrobioną pracę domową. Wymagany jest od niej brak jakichkolwiek wygłupów a nawet reakcji na takie zachowanie u innych osób. Wszelkie wulgarne zachowanie powinny być natychmiast zgłaszane nauczycielowi. Na lekcjach całkowicie zabronione jest granie w cokolwiek, czy robienie rzeczy niezwiązanych ściśle z tematem.
Minimalnie odrębny jest regulamin zachowywania się na sprawdzianie. Nie wolno ściągać, ani pozwalać na ściąganie. Wprawdzie kontrolowanie tego typu rzeczy jest zadaniem dla nauczycieli, lecz wzorowy uczeń musi umieć samemu walczyć z tymi wykroczeniami. Gdy sprawdzian zostanie napisny przez niego nie wyjmuje on książki i sprawdza jakość swoich odpowiedzi, ponieważ to może doprowadzić do zauważenia jakiegoś słówka, zasady gramatycznej, pojęcia i tak dalej, przez kolegę, lub koleżankę z ławki, a to oznacza, że nie pokaże ona tego, co naprawdę umie i będzie to niesprawiedliwe wobec innych osób, które pisały test uczciwie.
Pozostałe zasady zachowania są następujące: w przypadku gdy widzimy bójke, osoby które o rozmawiają o tym kto się będzie bił i kiedy, lub inne źródło przemocy również musimy to zgłosić osobie pracującej w szkole. W przypadku zuważenia jakiegoś wypadku musimy pomóc osobie, której się to przytrafiło, nawet jeśli to nasz wróg.
Reasumując powinniśmy reagować na wszelkie źródła przemocy i agresji, pomagać innym w potzrebie, nie ukazywać tolerancji łobuzom i współdziałać z innymi uczniami.

14 3 14
2010-04-07T20:33:24+02:00
Uczeń na lekcjji religi powinien brac czynny udział . powinien odpowiada na pytania katechety . nie powinien rozmawiac smia sie ani kręcic sie na krześle.
powinien rozmawiac z katecheta wyłacznie na dany temat .dopisz jaszcze co i bedzie dobrze
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:01:42+02:00
1.Słuchać uważnie nauczyciela.
2. Brać udział w lekcji (zgłaszać się)
3.Nie żuć gumy.
4.Nie rozmawiać na tematy inne niż temat lekcyjny.
5.Nie spacerować po klasie.
6.Być zawsze przygotowanym.Tzn.:mieć książki i wgl.
7.Nie rozglądać się po klasie,i nie dawać odczuwać że myśli się o "niebieskich migdałach".
8.Na początku religii dobrze odmówić modlitwę.
9.Być miły dla katechety/księdza.
10.Odnosić się z szacunkiem do wszystkich.
24 4 24