1.Z działa o masie 1000 kg wystrzelono poziomo pocisk o masie 20 kg z prędkością 400 m/s.Oblicz prędkośc odrzutu działa.
2.Kula o masie 1 kg zderza się z nieruchomo leżącą drugą kulą o masie 2 kg. Po zderzeniu obie kule połączyły się i poruszały razem z prędkością 1m/s.Oblicz prędkość jaką miała pierwsza kula przed zderzeniem.
3.Człowiek o masie 60 kg skacze z pomostu z prędkością 4 m/s do stojącej swobodnie łódki o masie 180 kg i zostaje w niej . z jaką prędkością będą razem odpływać od pomostu ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T20:54:34+02:00
3.
m1 =60 kg
v1 = 4 m/s
m2 = 180 kg
v2 = ?

Przekształcamy wzór na pęd:
v1 × m1 = v2 (m1 × m2) | : (m1 × m2)

(v1 × m1) ÷ (m1 × m2) = v2

Podstawiamy:

(4 × 60) ÷ (60 × 180) = v2
240 ÷ 14400 = v2
v2 ≈ 0,02 m/s
1 5 1
2010-04-07T21:03:09+02:00
1) dane: mp(masa pocisku) 20kg
md(masa dzieła) 1000kg
Vp(prędkość pocisku)400m/s
szukane Vd(prędkość dzieła)

Pp=m*V
Pp=20kg*400m/s
Pp=8000m*kg/s(to jest prędkość dzieła)

md*Vd=mp*Vp i dalej obliczasz
chyba jest dobrze
3 1 3