Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:48:00+02:00
Ziemniaki : 5x
Buraki : x
Kapusta : x+120kg

Razem : 1800kg

Równanie : 5x+x+x+120kg=1800kg
5x+x+x=1800kg-120kg
7x=1680kg /:7
x=240
Ziemniaki : 5x=240 razy 5=1200kg
Buraki : 240kg
Kapusta : 240kg+120kg=360kg

Ziemniaki : 1200kg
Buraki : 240kg
Kapusta : 360kg

Sprawdzenie : 1200kg+240kg+360kg=1800kg
2010-04-07T20:48:01+02:00
X- buraki
5x- ziemniaki
x+120- kapusta
x+5x+x+120=1800
7x= 1800-120
7x= 1680/:7
x= 240 (kg)- ilośc buraków
5x= 1200 (kg)- ilośc ziemniaków
x+120= 240+120= 360 (kg)- tyle kapusty