Odpowiedzi

2009-11-02T19:53:26+01:00
Obwód koła : 2πr

obwód kwadratu : 4a

4a=2πr
a=πr/2

pole koła : πr²

pole kwadratu: a²=(πr/2)²

stosunek pola koła do pola kwadratu:

(πr/2)²/πr²= (π²r²/4)/πr²=π/4

Pole koła pozostaje do pola kwadratu w stosunku π/4(ok. 0,78).
30 4 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:01:09+01:00
A to bok kwadratu
r to promień koła
4a=2πr wówczas a=πr/2
stąd pole kwadratu P1 = a²=(πr/2)²=1/4 (πr)²
pole koła to P2=πr²
Zatem P1/P2 = 1/4 (πr)² / πr² = 4/π
39 4 39