Dokonania : Mieszka I , Mieszka II , Bolesława Chrobrego , Władysława Hermana , Kazimierza Odnowiciela , Bezpryma , Bolesława Śmiałego , w dziedzinie polityki , gospodarki i kultury .

( w kilku słowach ; ] )

potrzebne na dzisiaj . ; )

daje max . ; )

2

Odpowiedzi

2010-04-07T21:11:06+02:00
O to mieszko I przyjął chrzest polski od czech w 966 za bolesława chrobrego prubowano schrystianizowac prusy i za jego panowania był zjazd w gnieźnie w 1000 roku i pokój w Budziszynie w 1018 gdzie uzyskaliśmy łożyce i Milsko odzyskał także Przemyśl i Czerwień Kazimierz odnowiciel zawarł sojusz z węgrami i Rusinami. mieszko II prowadził nieudolne rządy i gdy jego brat Bezprym upomnial sie o tron uciekł do Czech. Bolesław śmiały wyprawiał sie na wegry i Rus, zamordował biskupa ze szczepanowa.Hermana żądy nie były zbyt udane, sprzymierzył się z czechami i cesarzem podzielił kraj na dwóch synów a jego syn bolesław Krzywousty dokonał rozbicia dzielnicowego w 1138 :)
przepraszam za błędy ort. :)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:21:28+02:00
Mieszko I--przyjęcie chrztu Polski w 966 r.
Mieszko II-- Zorganizował dwa niszczycielskie najazdy na Saksonię w 1028 i 1030. Następnie prowadził wojny obronne przeciw Niemcom, Czechom i książętom Rusi kijowskiej ( lub po prostu spowodował rozpad Polski na 3 dzielnice)
Bolesław I Chrobry--W 1000 roku doprowadził do powstania metropolii gnieźnieńskiej i trzech biskupstw (kołobrzeskiego, krakowskiego, wrocławskiego)
Władysław I Herman--Jego panowanie to okres osłabienia państwa Piastów
Kazimierz I Odnowiciel--Przyłączył Mazowsze oraz Pomorze Gdańskie,Śląsk
Bezprym--W 1031 roku przechwycił władzę po niemiecko-ruskim ataku na Polskę
Bolesław Śmiały-zaprzestał płacenia trybutu ze Śląska na rzecz Czech



33 4 33