Odpowiedzi

2010-04-07T20:43:35+02:00
Elementy fantastyczne
- opowiada o siłach nadprzyrodzonych,
-cudownych zdarzeniach,
-nadnaturalnych postaciach
- zjawiskach.
Jedną z ważniejszych cech baśni jest nieokreślony czas i miejsce akcji.
-Zawiera ludową mądrość,
-przedstawia wierzenia ludowe
- magiczne.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:45:14+02:00
-pisana prozą,
-o zdarzeniach opowiada narrator,
-we wstępie i zakończeniu charakterystyczne zwroty: ,,Dawno, dawno temu..." , ,,Za górami, za lasami...",
-na ogół kończy się szczęśliwie.
-postaci realistyczne występują obok bohaterów fantastycznych, obdarzonych nadludzką mocą (wróżki,krasnoludki,czarownice,smoki),
-bohaterowie kontrastują ze sobą (dobra i zła wróżka,dobra i zła córka,dobry i zły król),
-ożywiona przyroda (uosobienie) np: mówiące zwierzęta, czująca, myśląca stokrotka.
-miejsce nieokreślone (,,Za górami, za lasami..."),
-czas nieokreślony, odległa przeszłość (,,Dawno, dawno temu...").
8 3 8