Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:58:46+02:00
Sprawność umysłu najlepiej doskonalić poprzez rozwiązywanie łamigłówek,systematyczne powtarzanie czegoś(ponoć najlepszym systemem doskonalenia pamięci jest uczenie się 3h dziennie-ale to ciekawostka). Warto również "rozeznać się" jakim typem jest dana osoba czy wzrokowcem czy słuchowcem. Dla wzrokowców najlepszym systemem doskonalenia pamięci jest przykładowo czytanie tekstu w którym najważniejsze rzeczy są podkreślone kolorem,są widoczne,przykuwają wzrok są szybciej zakodowywane. Dla słuchowców czytanie na głos,słuchanie czyjegoś wykładu jest dobrym sposobem ćwiczenia umysłu. Ogólnie jak już wspomniałam rozwiązywanie quizów,krzyżówek,łamigłówek różnych innych ciekawostek jest bardzo dobrym ćwiczeniem umysłu. Niektórym w ćwiczeniu umysłu pomaga wyciszenie,medytacja podczas ,której harmonizują swój umysł i ciało. Szybkie czytanie,a nawet oglądanie filmów jest już ćwiczeniem szarych komórek. A teraz ciekawostka: idąc, na przemian dotykaj prawym łokciem lewego kolana i lewym łokciem prawego kolana,taki "krzyżowy" spacer pobudza obie półkule mózgu.
23 2 23
2010-04-07T21:01:24+02:00
Czytanie książek, rozwiązywanie łamigłówek, rozwiązywanie krzyżówek, rozwiązywanie testów. I przy odrabianiu lekcji lub uczeniu się picie niegazowanej wody.
9 4 9