Czy mógłby mi ktoś tak fajnie wytłumaczyć odmianę niemieckich czasowników przez osoby? (ich, du, er, sie, es)
A to np. czasowniki: arabeiten, lernen, lesen, schreiben, zeichnen, rechnen, malen, telefonieren, spielen, machen.

Z góry dziękuję.
Daję najlepszą odpowiedź ;D

3

Odpowiedzi

2010-04-07T20:52:29+02:00
Ich arbeite wir arbeiten
du arbeitest ihr arbeitet
er,sie,es arbeitet sie, Sie arbeiten

pierwsza os. l. poj. - "e"; druga - "st"; -trzecia-"t"
liczba mnoga: pierwsza i trzecia osoba mwyglądają tak samo jak bezokolicznik
druga osoba ma końcówkę"t"
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T20:55:05+02:00
W j. niemieckim każda osoba ma tak zwaną ,,końcówkę'' z ,,-en''
arabeit-en, lern-en, les-en, schreib-en, zeichn-en, rechn-en, mal-en,
Do pierwszego człona dodajęmy odpowiednie końcówki
Ich arabeit-e
Du arabeit-st
Er/sie/es arabeit-t
Wir arabeit-en
Ihr arabeit -t
sie\Sie arabeit-en

i z każdym czasownikiem robisz tak samo

P.S zależy od czasowników ....
akurat tu masz same regularne...
a są jeszcze modalne(gdzie 1 i 3 os l. pojedynczej jest taka sama)
I nielegularne.... niestety trzeba je zapamiętać....


PzDr
2010-04-07T21:19:59+02:00


Ich arbeite lerne schreibe male spiele mache telefonire
Du arbeitest lernst schreibst malst spielst machst teleofnirst
er , sie, es arbeitet lert schreibt mal spielt macht telefonirt
Wir arbeiten lernen schreiben malen spielen machen telefonieren
Ihr arbeitet lert schreibt mal spielt macht telefonirt
Sie arbeiten lernen schreiben malen spielen machen