Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:49:02+01:00
Argentyna - 6 całorocznych (176 osób zimą 2004/2005 roku i 417 latem 2005 roku); Orcadas, Esperanza, Vicecomodoro Marambio
Australia - 4 całoroczne i 1 czynna latem (odpowiednio 62 i 213 osób)
Brazylia - 1 całoroczna (12/40)
Bułgaria - 1 czynna latem (-/15)
Chile - 4 całoroczne i 1 czynna latem (88/224)
Chiny - 2 całoroczne (29/70)
Czechy (od 2007 roku) - 1 czynna latem
Ekwador - 1 czynna latem (-/22)
Finlandia - 1 czynna latem (-/20)
Francja - 4 całoroczne i 1 całoroczna wspólna z Włochami (37/123)
Hiszpania - 2 czynne latem (-/28)
Indie - 1 całoroczna (25/65)
Japonia - 1 całoroczna i 1 czynna latem (40/150)
Korea Płd. - 1 całoroczna (15/60)
Niemcy - 1 całoroczna i 1 czynna latem (9/78)
Norwegia - 1 całoroczna i 1 czynna latem (7/44)
Nowa Zelandia - 1 całoroczna (10/85)
Peru - 1 czynna latem (-/28)
Polska - 1 całoroczna i 1 letnia (35/100)
Rosja - 5 całorocznych i 2 czynne latem (148/429)
RPA - 3 całoroczne i 1 czynna latem (10/80)
Szwecja - 1 czynna latem (-/20)
Ukraina - 1 całoroczna (12/24)
Urugwaj - 1 całoroczna (9/60)
USA - 3 całoroczne (288/1170)
Wielka Brytania - 4 całoroczne i 1 czynna latem (37/205)
Włochy - 1 całoroczna wspólna z Francją i 1 czynna latem (2/112)
2 1 2
2009-11-02T19:51:38+01:00
Niemcy, USA, RPA,Norwegia, Anglia, Nowa Zelandia, Argentyna, Australia,Brazylia, Chiny, Chile, Korea Pd., Francja. Indie,Japonia, Rosja, Włochy, Ukraina, Urugwaj
2009-11-02T20:15:20+01:00
Stacje polarne w Antarktyce - placówki badawcze założone przez różne państwa w Antarktyce. Stacje te składają się głównie z kontenerów badawczych i mieszkalnych oraz własnego źródła energii (generatora prądu). Do stacji polarnych zalicza się wszystkie stacje działające w ramach SCAR (Scientific Committee on Antarctic Research). Stacje rozmieszczone są na samym kontynencie oraz na wyspach Antarktyki. Obecnie istnieje 37 całorocznych i 17 stacji czynnych tylko latem. W sezonie zimowym półkuli południowej czerwiec-sierpień 2004 roku było 1028 osób personelu, a w sezonie letnim grudzień 2004-luty 2005 - 3822 osób. Stacje posiadają następujące państwa:

* Argentyna - 6 całorocznych (176 osób zimą 2004/2005 roku i 417 latem 2005 roku); Orcadas, Esperanza, Vicecomodoro Marambio
* Australia - 4 całoroczne i 1 czynna latem (odpowiednio 62 i 213 osób)
* Brazylia - 1 całoroczna (12/40)
* Bułgaria - 1 czynna latem (-/15)
* Chile - 4 całoroczne i 1 czynna latem (88/224)
* Chiny - 2 całoroczne (29/70)
* Czechy (od 2007 roku) - 1 czynna latem
* Ekwador - 1 czynna latem (-/22)
* Finlandia - 1 czynna latem (-/20)
* Francja - 4 całoroczne i 1 całoroczna wspólna z Włochami (37/123)
* Hiszpania - 2 czynne latem (-/28)
* Indie - 1 całoroczna (25/65)
* Japonia - 1 całoroczna i 1 czynna latem (40/150)
* Korea Płd. - 1 całoroczna (15/60)
* Niemcy - 1 całoroczna i 1 czynna latem (9/78)
* Norwegia - 1 całoroczna i 1 czynna latem (7/44)
* Nowa Zelandia - 1 całoroczna (10/85)
* Peru - 1 czynna latem (-/28)
* Polska - 1 całoroczna i 1 letnia (35/100)
* Rosja - 5 całorocznych i 2 czynne latem (148/429)
* RPA - 3 całoroczne i 1 czynna latem (10/80)
* Szwecja - 1 czynna latem (-/20)
* Ukraina - 1 całoroczna (12/24)
* Urugwaj - 1 całoroczna (9/60)
* USA - 3 całoroczne (288/1170)
* Wielka Brytania - 4 całoroczne i 1 czynna latem (37/205)
* Włochy - 1 całoroczna wspólna z Francją i 1 czynna latem (2/112)