Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:15:39+02:00
Lesistość mazowsza jest bardzo mała ( poniżej 25%). jej sąsiedzi też nie są zbytnio zalesieni , woj. lubelskie, łódzkie i kujawsko-pomorskie mają tyle samo zalesienia. natomiast woj. świętokrzyskie ma zalesienie wyższe (między 25- 28,5%), a w woj.warminsko mazurskie i podlaskie zalesienie wynosi między 28,5-32%.
podobienstwa sa poniewaz udzial powierzchni prawnie chronionych w tych wojewodztwach jest poniżej 30% (mazowsze, łódzkie, lubelskie). a w nnych jest wieksze (świętokrzyskie, warminsko mazurskie i podlaskie ) .
---------------------
mam nadzieje ze pomogłam ;)
2 5 2
2010-04-08T16:19:42+02:00
Ogół Polski:
powyżej 40% powierzchni lasów ma województwo pomorskie i województwo lubuskie
35-40% mają województwa podkarpackie i województwo zachodniopomorskie;
30-35% ma województwo śląskie;
25-30% ma województwo małopolskie, świętokrzyskie, opolskie, dolnośląskie, podlaskie, wielkopolskie, lubuskie, warmińsko - mazurskie, kujawsko - pomorskie.
mniej niż 25% mają województwa: łódzkie, mazowieckie, lubelskie.


warmińsko - mazurskie (28%), świętokrzyskie (27,3%), lubelskie (21%), łódzkie (23%), mazowieckie (29,6%), kujawsko - pomorskie (ok. 26), podlaskie (ok. 28)

Różnice w zalesieniu wynikają, z dużych dysproporcji gospodarczych. W województwach bardziej zaawansowanych gospodarczo zalesienie jest mniejsze, a w mniej rozwiniętych zalesienie jest więkrze.
3 3 3