Dwoch braci chce podzielic sie otrzymana od babci kwota 120zł. Okresl ile dostanie kazdy z nich jezeli podzialu dokonaja w stosunku:
a) 1:2
b) 1:3
c) 1:5
d) 2:3
e) 5:7
f) 9:11
Z góry dzięki jest to z działu Proporcjonalność :)
Mają być obliczenia z proporcjonalnością a nie 120/ 2 ;/ !!
Inaczej zgłaszam :)

3

Odpowiedzi

2010-04-07T21:03:49+02:00
A) jeżeli podzieli w stosunku 1:2 to podzieli w sumie na 3 części 120:3=40 Czyli jeden dostanie 40 a drugi 40x2 czyli 80
b)120:4= 30 jeden dostanie 30 a drugi 3x30 czyli 90zł
c)120:6=20 jeden dostanie 20 zł a drugi 5x20 czyli 100zł
d)120:5=24 jeden dostanie 24x2 czyli 48zł a drugi 3x24 czyli 72 zł
e)120:12=10 jeden dostanie 10x5 czyli 50 zł a drugi 10x7 czyli 70zł
f)120:20=6 jeden dostanie 9x6 czyli 54 zł a drugi 11x6 czyli 66zł
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:07:37+02:00
A) 1+2=3
120:3= 40 (zł)- wspólna miara, jeden brat tyle dostanie
2*40= 80 (zł)- tyle dostanie drugi brat

b) 1+3= 4
120:4= 30 (zł)- wspólna miara, tyle dostanie jeden z braci
3*30= 90 (zł)- tyle dostanie drugi brat

c) 1+5= 6
120:6= 20 (zł)- wspólna miara, tyle dostanie jeden z braci
5*20= 100 (zł)- tyle dostanie drugi brat

d) 2+3=5
120:5= 24 (zł)- wspólna miara
2*24= 48 (zł)- tyle dostanie jeden z braci
3*24= 72 (zł)- tyle dostanie drugi brat

e) 5+7= 12
120:12= 10(zł)- wspólna miara
5*10=50 (zł)- tyle dostanie jeden z braci
7*10= 70 (zł)- tyle dostanie drugi brat

f) 9+11= 20
120:20= 6 (zł)- wspólna miara
9*6= 54 (zł)- tyle dostanie jeden z braci
11*6= 66 (zł)- tyle dostanie drugi brat

28 4 28
2010-04-07T21:09:37+02:00
A]3x=120 obie strony podzielic na 3 x=40 40 do 80
b]4x=120 obie strony podzielic na 4 x=30 30 do 90
c]6x=120 obie strony podzielic na 6 x=20 20 do 100
d]5x=120 obie strony podzielic na 5 x=24 48 do 72
e]12x=120 obie strony podzielic na12 x=10 50 do 70
f]20x=120 obie strony podzielic na20 x=6 54do66
19 4 19