Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:02:30+02:00
Baśń jest dla mnie wytworem wyobraźni, gdzie opowiadanie zaczyna się "za górami za lasami" . Zło zawsze przegrywa, a dobro wygrywa. W baśni występuje bardzo dużo wymyślonych postaci, jest dużo w niej magii. Jest sprawiedliwość, która zawsze będzie na wierzchu. I będzie osoba dobra i jej przeciwna - zła. W baśni jest wszystko możliwe.

Licze na naj :)
35 5 35
2010-04-07T21:04:43+02:00
Jest utworem fantastycznym z fabułą prezentującą losy bohaterów. Najlepsze jest to że wszystko jest w niej możliwe. Często zawiera jakiś morał radę dając także wskazówki.

Krótko i na temat myślę że dobrze:D

2010-04-07T21:08:06+02:00
Jeden z fantastycznych gatunków epickich. Baśń jest to połączenie świata bajkowego i czasem realistycznego. Najczęściej opowiada o wydarzeniach, które nigdy nie mogłyby wydarzyć się naprawdę. Najczęściej dominują elementy fantastyczne, opowiada o siłach nadprzyrodzonych, cudownych zdarzeniach, nadnaturalnych postaciach i zjawiskach. Uwielbiane przez dzieci. W baśniach najczęściej istnieje świat wymyślony przez autora danej baśni.

Najsłynniejsze zbiory baśni:

-Tysiąca i jednej nocy
-indyjska Pańćatantra
-zbiór baśni zebranych przez braci Grimm - Kinder und Hausmärchen, 1812-1822
-baśnie napisane przez H. Ch. Andersena
-zbiór Ch. Perraulta - Bajki Babci Gąski, 1697