Odpowiedzi

2010-04-07T21:07:07+02:00
A) wybuchy wulkanów
trzesienia ziemi
zmiejszenie się warstw ozonowej
używanie frazeoli
duże wachania pogody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:07:28+02:00
1. spaliny samochodowe
2. zanieczyszczenia z fabryk
3. zanieczyszczenia z pieców ciepłowniczych np w domach
4. chemiczna konwersja paliw,
5. składowiska surowców i odpadów - wysypiska śmieci
6. przemysł chemiczny,
7. przemysł rafineryjny,
8. przemysł metalurgiczny,

b)
przyczyny: zanieczyszczenie atmosfery
skutki: degradacja środowiska naturalnego (roślin a co za tym idzie także zwierząt); dużo większa podatność na korozje wszelkich metalowych konstrukcji
2010-04-07T21:10:05+02:00
A)
dwutlenek węgla - CO2,
dwutlenek siarki - SO2,
pyły,
dwutlenek azotu - NO­­2,
niemetalowe substancje pochodzenia organicznego,
amoniak - NH4.