Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:18:59+01:00
1. Forma niezależna
Basia poprosiła: ,,Pożycz mi tę książkę"
Jacek zastękał: "Oh, jak mnie boli kolano!"
Kolega oznajmił: "Trzeba się nauczyć wiersza na pamięć"
Mama rozkazała: "Pójdziesz kupić masło"
Pani zapytała: "Odrobiłeś lekcje?"
Sąsiadka narzekała: "Twój pies cały czas hałasuje!"

2. Mowa zależna
Basia poprosiła, abyś pożyczył jej tę książkę.
Jacek stękał, że boli go kolano.
Kolega przypomniał, że trzeba się nauczyć wiersza na pamięć.
Mama poprosiła, abyś poszedł kupić masło.
Pani zapytała, czy odrobiłeś lekcje.
Sąsiadka narzekała, że twój pies cały czas hałasuje.

:)
2009-11-02T20:22:47+01:00
Zbigniew Herbert był wybitnym poetą,ale nie otrzymał Nagrody Nobla.
Podmiot i orzeczenie to części zdania.
Przysłówki są często tworzone od przymiotników,lecz się nie odmieniają.
Kasia przeczytała"Mitologię"Jana Parandowskiego,jednak nie wygrała konkursu mitologicznego.
Obejrzę film lub pojdę do parku.

Kurcze mam nadzieję że o to chodziło heh ;] Jeśli jesteście już na 104 str w podręczniku od początku roku to gratulację!A jeśli nie to to mam pecha bo sobie trochę popisałam.Zresztą nic mi nie zaszkodzi bo sobie trochę palce w klawiaturze wyćwiczę ;P
Pozdrowionka ;]