1)Zdefiniuj na podst. objawow, jakiej witaminy jest zbyt malo w organizmie czlowieka, ktory:
a)szybko sie meczy,ma czesto bolesne kurcze miesni, szczegolnie podudzia
b)zauwazyl, ze coraz gorzej widzi,gdy zapada zmierzch
c)czesto sie przeziebia, a podczas mycia zebow krwawia mu dziasla
d)coraz czesciej ma krwotoki z nosa, a drobne skaleczenia dlugo krwawia
2)Dlaczego przygotowujac surowke z marchwi nalezy po utarciu skropic ja oliwa lub olejem jadanym lub oliwa?
3)wymien funkcje narzadow ukladu pokarmowego

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:07:36+01:00
1.
magnez
luteina
wit c
wit k
2. poniewaz w marchwi zawrta jest witamina a która rozpuszcza się w tłuszczach
3.rozbrobnienie,rozkład za pomocą soków trawiennych pokramu , nastepnie wchłonięcie w jelicie cienkim potrzebnych składników a za pomoca układu wydalniczego usuniecie niestrawionych resztek
4 4 4
2009-11-02T20:15:34+01:00
A) magnez
b) witamina a
c) witamina c
d) witamina k
3)układ pokarmowy: umożliwia rozdrabnianie pokarmów, ich trawienie, wchłanianie niezbędnych składników pokarmowych i wydalanie niestrawionych resztek pokarmowych,
3 4 3