Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • PZAK
  • Początkujący
2010-04-07T21:39:39+02:00
Około 400 gatunków zwierząt, 213 gatunków roślin, 265 gatunków grzybów i porostów.

Zwierzęta:

- Kret
- Żaby
- Traszki
- Zółwie

Rośliny:

- Brzoza
- Brzoza Ojcowska
- Cis pospolity
- Jarząb Brekinia

Grzyby:

Borowikowate
1 borowik korzeniasty
2 borowik królewski
3 borowik (podgrzybek)
4 poroblaszek żółtoczerwony
5 szyszkowiec łuskowaty
Czarkowate
6 czareczka długotrzonkowa
7 czarka - wszystkie gatunki
Flagowcowate
8 flagowiec olbrzymi
9 jamczatka białobrunatna
10 żagwica listkowata
Gąskowate
11 dwupierścieniak cesarski
12 gąska olbrzymia
13 wilgotnica czapeczkowata
Gwiazdoszowate
15 wieloporek gwiaździsty
jodłownicowate
16 jodłownica górska
Kisielcowate
17 płomykówka galaretowata
Kolcownicowate
18 kolczakówka
19 sarniak
20 szaraczek
Kustrzebkowate
21 koronica ozdobna
Lakownicowate
22 lakownica lśniąca
Maślakowate
23 maślak (borowiec) dęty
24 maślak trydencki
25 maślak żółtawy
Miękuszowate
26 miękusz szafranowy
ozorkowate
27 ozorek dębowy
pałeczkowate
28 pałeczka
pniarkowate
29 amylek lapoński
30 pniarek (modrzewnik) lekarski
31 pniarek różowy
purchawkowate
32 kurzawka bagienna
33 purchawica olbrzymia
siatkolistowate
34 buławka obcięta
35 buławka pałeczkowata
36 buławka spłaszczona
37 siatkolist maczugowaty
smardzowate
38 krążkówka żyłkowana
39 naparstniczka czeska
40 naparstniczka stożkowata
41 smardz jadalny
42 smardz półwolny
43 smardz stożkowaty
44 smardz wyniosły
soplówkowate
45 soplówka
sromotnikowate
46 mądziak psi
47 sromotnik fiołkowy
szmaciakowate
48 szmaciak
tęgoskórowate
49 promieniak wilgociomierz
truflowate
50 trufla wgłębiona
żagwiowate
51 oranżowiec bladożółty
52 żagiew okółkowa

O grzybach to tak :D

Pozdro
P.Z.A.K
2010-04-07T21:43:31+02:00
Zagrożone gatunki zwierząt: drop, jaszczurka zielona, jesiotr zachodni, karliczka, norka europejska, pustułeczka, sęp płowy, strepet, suseł moręgowany, bekasik, dzierzba rudogłowa, gadożer, głuszec, kozica, kraska, kulon, łosoś, modraszek gniady, orlik grubodzioby, orzełek włochaty, rybitwa czubata, rybitwa popielata, sokół wędrowny, świstun, wąż Eskulapa, żołędnica, batalion, cietrzew, koza złotawa, minóg morski, nocek łydkowłosy, orzeł przedni, podgorzałka, suseł perełkowany, świstak, troć jeziorowa, zając bielak, żółw błotny, żbik, żubr, gniewosz plamisty, minóg rzeczny, piekielnica, sowa błotna, wodniczka.
Zagrożone gatunki roślin:1.aldrowanda pęcherzykowata
2.babka pierzasta
3.bylica pontyjska
4.ciemiężyca czarna (ciemierzyca czarna)
5.cyklamen purpurowy
6.czechrzyca (trybulka) grzebieniowa
7.czosnek kulisty
8.dyptam jesionolistny
9.fiołek bagienny
10.fiołek torfowy
11.gałuszka kulecznica
12.gęsiówka uszkowata
13.irga kutnerowata
14.jaskier illiryjski
15.języczka syberyjska
16.kaldezja dziewięciornikowata
17.karmnik ościsty
18.kiksja zgiętoostrogowa
19.kotewka orzech wodny
20.kręczynka jesienna
21.kropidło Lachenala
22.lindernia mułowa
23.łoboda zdobna
24.macierzanka wczesna
25.mannica nadmorska
26.mieczyk błotny
27.miłek szkarłatny
28.miodokwiat krzyżowy
29.mniszek pieniński
30.brzeżyca jednokwiatowa
31.brzoza karłowata
32.brzoza niska
33.buławnik czerwony
34.cebulica dwulistna
35.chamedafne północna
36.dąb omszony
37.dziurawiec wytworny
38.dzwonek brodaty
39.dzwonek karkonoski
40.elisma wodna
41.głodek mroźny
42.gnidosz sudecki