Odpowiedzi

2009-11-02T20:05:02+01:00
Nie gwarantuje , że będzie dobrze , bo piszę z głowy.

CZŁOWIEK RENESANSU (humanista) - ludzie w epoce renesansu , mieli swoje ideały. Wzorowali się na ideałach starożytnych Greków i Rzymian , czyli w sztuce uznawali doskonałe proporcje i idealność. Dla nich , człowiek był w centrum zainteresowania . Idealne proporcje ukazał nam Leonardo da Vinci w "człowieku wirtuwiańskim" .
W malarstwie po raz pierwszy zastosowano perspektywę , czyli sztuka ruszyła do przodu. Obrazy stały się bardziej realistyczne.
W polsce renesans trwał od końca 15 w. i cały 16 wiek "tzw. złoty wiek" . Humanizm w polsce poszerzał się. Ważnym twórcą jest np.Mikołaj Rej , czy Jan Kochanowski.

*mam nadzieję że pomogę. :)


by Poganka. ®
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:28:01+01:00
Osoba, która posiada bardzo dużą wiedzę i uzdolnienia w wielu niezwiązanych ze sobą dziedzinach.
; *