PROSZE POMOCY!
1. w czasie kwesty zebrano do puszki 150zł. Wsród 41 zebranych monet była tylko jedna złotówka, a poza tym dwuzłotówki i pięciozłotówki. ile bylo 2złowtówek a ile 5złotówek?

2. -Teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki. Za 20 lat, będę od niej o dwa razy starsza. - mowila pewna pani. iel lat ma ta pani?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:25:35+02:00
2. Mama Córka
obecnie 7x 7*4=28 x
za 20 lat 7x+20=2(x+20) x+20
7x+20=2x+40
7x-2x=40-20
5x=20/:5
x=4
Odp. Pani ma 28 lat.
2010-04-07T21:26:12+02:00
1)
x - pięciozłotówki
y - dwuzłotówki

149=5x+2y
x+y=40

y=40-x
149=5x+2(40-x)

y=40-x
149=5x+80-2x

y=40-x
69=3x

x=23
y=17

Odp.: Były 23 pięciozłotówki oraz 17 dwuzłotówek.
2)
x - wiek pani
y - wiek córki

x=7y
x+20=2(y+20)

7y+20=2y+40
x=7y

5y=20
x=7y

y=4
x=28
Odp. Pani ma 28 lat.