Jajo strusia jest około 3 razy dłuższe od jaja kury. Jeśli założyć, że żółtka tych jaj mają kształt kul podobnych w skali 3 : 1, to żółtko w jaju strusim ma objętość większą niż żółtko w jaju kurzym.
a.)27 razy
b.)9 razy
c.)6 razy
d.) 3 razy
Zapisz obliczenia !! (głownie chodzi o obliczenie tego, bo odpowiedz ma być (a- 27 razy.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:30:50+02:00
Vk - objętość żółtka kurzego
Vs - objętość żółtka strusia
x - promień żółtka kurzego
y - promień żółtka strusia
x/y = 1/3
y = 3x

Vk = 4/3πx³
Vs = 4/3πy³ = 4/3π(3x)³ = 4/3π*27x³

Vs / Vk = (4/3π*27x³) / ( 4/3πx³) = 27.

licze na naj ;)
1 5 1
2010-04-07T21:33:01+02:00
Jajo strusia jest około 3 razy dłuższe od jaja kury. Jeśli założyć, że żółtka tych jaj mają kształt kul podobnych w skali 3 : 1, to żółtko w jaju strusim ma objętość większą niż żółtko w jaju kurzym.
a.)27 razy
b.)9 razy
c.)6 razy
d.) 3 razy
Zapisz obliczenia !! (głownie chodzi o obliczenie tego, bo odpowiedz ma być (a- 27 razy.)
V=4/3πr³
R=3r
V1=4/3π(3r)³
V1=4/3π*27r³
V1=27*4/3πr³
V1=27*V