Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:36:23+02:00
A₁= ½
a₂= -3
a₃= x +10

ze wzoru na srodkowy wyraz ciagu geomotrycznego:
a₂²= a₁×a₃
-3²= ½× (x + 10)
9= ½x + 5
9 - 5= ½x
4=½x /÷½
x= 4÷½= 4×2=8
2010-04-07T21:39:01+02:00
-3/1/2=x+10/(-3)
-6=x+10/(-3) // obustronnie pomnożyć przez (-3)
18=x+10
x=8
2010-04-07T21:52:54+02:00
Q=6 -ponieważ aby otzrymać iloraz dzielimy dowolny wyraz przez poprzedni.

aby udowodnić ze poprawna jest odp c. korzystamy z własnosci ciągu geometrycznego: an^2= an-1*an+1 i tak;

czyli :3²= ½(x+10)

9=½x +5
½x+5=9
½x=4 /:½
x=8

spr. 8+10=18- jest trzecim wrazem ciągu. teraz dzielimy przez q czyli 6 i otzrymujemy 3. i chyba masz cos zle zapisane albo ja cos pokreciłam ;)