Sen miałem dziwny. A tak było:
W tłumie kosmitów na placu stałem.
Dwieście ich oczu na mnie patrzyło,
Ale zarysów ciał nie widziałem.
Wtem usłyszałem - Hej, Ziemianinie,
Zadam ci teraz trudne pytanie.
Musisz się spieszyć, bo gdy noc minie,
Chcemy gotowe mieć rozwiązanie.
Kilku z nas ma, jak ty, oczu parę.
O siedmiu więcej ma ich dwie pary.
A czworo oczu ponad twą miarę
Mam ja, ma brat mój i ojciec stary.
Połowę grupy już omówiłem.
Reszta mych druhów ma oko jedno.
Z jak liczną grupą tutaj przybyłem?
Spróbuj obliczyć, nim gwiazdy zbledną.

(to zadanie powinno być obliczone z wykorzystaniem wyrażeń algebraicznych, np. x, y, z, 2x itp. ; poziom: 1 gimnazjum, także... proszę bez przesady.. ;DD.
[Przykład: 2x + 4 - 3x = 40]

BARDZO PROSZĘ O JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE, DZISIAJ I ZANIM GWIAZDY ZBLEDNĄ... ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:41:12+02:00
Sen miałem dziwny. A tak było:
W tłumie kosmitów na placu stałem.
Dwieście ich oczu na mnie patrzyło,
Ale zarysów ciał nie widziałem.
Wtem usłyszałem - Hej, Ziemianinie,
Zadam ci teraz trudne pytanie.
Musisz się spieszyć, bo gdy noc minie,
Chcemy gotowe mieć rozwiązanie.
Kilku z nas ma, jak ty, oczu parę.
O siedmiu więcej ma ich dwie pary.
A czworo oczu ponad twą miarę
Mam ja, ma brat mój i ojciec stary.
Połowę grupy już omówiłem.
Reszta mych druhów ma oko jedno.
Z jak liczną grupą tutaj przybyłem?
Spróbuj obliczyć, nim gwiazdy zbledną.

x- liczba z 2ma oczyma
2x+4(x+7)+6*3+1*(x+x+7+3)=200
2x+4x+28+18+x+x+7+3=200
8x+56=200
8x=200-56
8x=144 /:8
x=18
grupa:(18+25+3)*2=92 kosmici
2010-04-07T22:22:43+02:00
X- liczba kosmitow z 2 parami oczu
2x+4(x+7)+6*3+1*(x+x+7+3)=200
2x+4x+28+18+x+x+7+3=200
8x+56=200
8x=200-56
8x=144 /:8
x=18
wszyscy:
(18+25+3)*2=92