Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku fortuna w ktorym oprocentowanie wkładow oszczednosciowych jest rowne 6 % w stosunku rocznym. Oblicz ile wyniosa odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi , jesli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokosci 19%. Jaki bedzie stan konta pana piotra po roku oszczedzania?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:08:57+01:00
Na początku - 2000zl
po roku - 2000zl * 6% + 2000zl = 2000zl * 6 / 100 + 2000zl = 2120zl
odsetki - 2120zl - 2000zl = 120zl
odsetki z odprowadzonym podatkiem - 120zl * (100-19)% = 120zl * 81% = 120zl * 81 / 100 = 97,2zl
stan konta po roku oszczedzania = 2000zl + 97,2zl = 2097,2zl
25 4 25
2009-11-02T21:08:37+01:00
2000złx6%=120 zł odsetek
120 złodsetek x 19%=22,80 zł podatek od odsetek
2000+120 -22,80=2.097,20 zł stan konta po doliczeniu odsetek i odliczeniu podatku
12 3 12