Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:52:32+02:00
Zbrodnia katyńska (w Polsce określenie równoznaczne ze słowem Katyń i las katyński) – wymordowanie na mocy decyzji Biura Politycznego KC WKP(b) z 5 marca 1940 r. przez NKWD na wiosnę tego roku przetrzymywanych w obozach na terytorium ZSRR nie mniej niż 21 768 obywateli polskich – jeńców wojennych osadzonych w specjalnych obozach jenieckich NKWD w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie W liczbie ofiar zawiera się wymordowanie ponad 7 tys. osób aresztowanych po 17 września 1939 przez NKWD i przetrzymywanych w więzieniach na terenie okupowanych przez ZSRR Kresów Wschodnich Rzeczypospolitej Polskiej, nie mających statusu jeńca, zamordowanych na podstawie tej samej decyzji Biura Politycznego WKP(b) z 5 marca 1940 .

Oprawcami byli Rosjanie zrzucający winę na Niemców by nie być oskarżonym o ludobójstwo
3 3 3
2010-04-07T21:56:37+02:00
5 marca wiosną 1940 r
w Katyniu pod Smoleńskiem, Miednoje koło Tweru.
Oprawcy ZSRR dzisiejsza Rosja
proste zadanie :D
2 3 2