Odpowiedzi

2010-04-07T21:53:42+02:00
X - liczba wszystkich pracowników.
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30
Odp.W Klopsie pracuje 30 pracowników.

pozdrawiam :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:54:37+02:00
Dwie trzecie wszystkich pracowników firmy handlowej Klops stanowią sprzedawcy, a jedną piątą urzędnicy. Oprócz tego firma ta zatrudnia sprzątaczkę, dyrektora i dwóch zasępców dyrektora. Ile osób pracuje w Klopsie?


x = liczba pracowników Klopsa

2/3x + 1/5x + 4 = x /*15 żeby najłatwiej pozbyć się niewymierności
10x + 3x + 60 = 15x
13x+60 = 15x /-13x
2x = 60
x = 30


W Klopsie pracuje 30 osób.
1 4 1
2010-04-07T21:54:39+02:00
X-wszyscy pracownicy
⅔x - sprzedawcy
⅕x-urzednicy
4 - liczba pozstalych pracownikow
⅔x+⅕x+4=x
4=x-(⅔x+⅕x)
4=x-(10/15 x + 3/15 )
4=x - 13/15x
4= 2/15x
x=30
1 5 1