Żaal ta baba z maty jest okropna!!! Ktoś umie to zrobić?
1.Ile soli trzeba wsypać do 1,8 kg wody, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
2.Ile wody należy dodać do 2 kg pięcioprocentowej solanki aby otrzymać solankę dwuprocentową?
3.Ile soli należy dosypać do 9kg pięcioprocentowej solanki, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
4.do 30% syropu dodano 20 kg wody i otrzymano syrop 20%. Jaka jest całkowita masa otrzymanego syropu?
Jakbyście mogli z obliczeniami, bo się potem wkurza ona ...

Trudne....wiem,ale jak ktoś zrobi to dam najlepsze.Pliss róbcie jak najszybciej;)

2

Odpowiedzi

2010-04-07T22:23:54+02:00
1.
x/(x+1,8) = 0,1
x = (x+1,8) * 0,1
x = 0,1x + 0,18
0,9x = 0,18
x = 0,2 kg

2.
0,05 * 2 = 0,1 - tyle soli jest w 1. solance

0,1/(0,1+x) = 0,02
0,1 = (0,1+x)* 0,02
0,1 = 0,002+ 0,02x
0,098 = 0,02x
x = 4,9 - tyle musi być wody w 2. solance, czyli
4,9 - 1,95 = 2,95 - tyle trzeba dolać

3.
0,05 * 9 = 0,45 - tyle soli jest w 1. solance

(0,45+x)/(9+x) = 0,1
0,45+x= (9+x)* 0,1
0,45+x = 0,9 + 0,1x
0,9x = 0,45
x = 0,5 - tyle soli trzeba dosypać

4.
0,3x/(x+20)= 0,2
0,3x= 0,2*(x+20)
0,3x= 0,2*x+4
0,1x = 4
x=40 - taka jest masa całkowita pierwszego roztworu, więc
40 + 20 = 60 - taka jest masa roztworu po dolaniu wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T22:25:11+02:00
Legenda:
*-znak mnożenia

1.
x-sól
równanie:
x=(1,8+x)*0,1
10x=1,8+x
0,2=x
odp.:trzeba dodać do tego roztworu 0,2kg soli żayby ten roztwór był 10-procentowy.

2.
1 naczynie:
solanka-2kg
masa soli- 0,05x2

2 naczynie:
solanka-2kg+x
masa soli-(2+x)* 0,02

równanie:
0,05 * 2=(2+x)*0,02
10=20+x*2
10=4+2x
6=2x
3=x
odp.:Należy dodać 3 kg wody.

3.
1 naczynie:
solanka-9kg
masa soli-9*0,05
2 naczynie
solanka- 9kg+x
masa soli - (9+x)*0,1

równanie:
0,05*9+x=0,1(9+x)
... równanie sobie rozwiąż.powinno wyjść
x=0,5
'0dp.: Trzeba dosypac 0,5 kg soli

4.
x-syrop

równanie:
0,3x=0,2(x+20)
3x=2x+40
x=40

40kg +20kg=60kg
odp.:Całkowita masa otrzymanego syropu wynosi 60 kg.

Mam nadzieję, że pomogłam.