Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T22:11:44+02:00
Α+2α+α+20+α-10°=360
5a+10=360
5a=350 /:5
a=70
α=70
2α=140- naiwiększy
α+20=90
α-10°=60 -najmniejszy
2010-04-07T22:11:59+02:00
1. Kąty pewnego czworokąta mają miary : α, 2α, α+20, α-10°. Jaką miarę ma kąt α? Jaką miarę ma największy, a jaki najmniejszy z kątów tego czworokąta??

α+2α+α+20+α-10°=360⁰
5α+10°=360⁰
5α=360⁰-10°
5α=350⁰
α=70⁰
2α=140⁰ --największy
α+20⁰=90⁰
α-10°=60⁰ --najmniejszy
1 3 1
2010-04-07T22:13:20+02:00
A+2a+a+20+a+10=360
5a=360-30
5a=330 /:5
a=66

a-66
2a-132
a+20-86
a+10-76