Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T23:23:04+02:00
-0,2x+5 < 0 przenosimy 5 na drugą stronę
-0,2x < -5 dzielimy obustronnie przez -0,2
x > 25
odp dla x (argumentów) większych od 25 funkcja przyjmuje wartości ujemne
20 4 20
2010-04-07T23:26:46+02:00
Oblicz dla jakich argumentów funkcja y= - 0,2x +5 przyjmuje wartości ujemne

y=-1
-1=-0,2x+5 |*10
-10=-2x+50
2x=50+10 |:2
x=30

y=-2
-2=-0,2x+5 |*10
-20=-2x+50
2x=50+20 |:2
x=35

y=-3
-3=-0,2+5 |*10
-30=-2x+50
2x=50+30 |:2
x=40

-0,2x+5<0
-0,2x<-5 |:(-0,2)
x>25

Funkcja przyjmuje wartości ujemne dla x większego od 25
1 5 1