1.Narysuj siatkę graniastosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy 2cm i krawędzi bocznej 3cm.

2.Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 216cm. Oblicz pole powierzchni tego sześcianu.

Z góry bardzo dziękuję:)

2

Odpowiedzi

2010-04-07T23:57:45+02:00
Siatki nie umiem tu narysować ale rozwiąże 2:)

2.
sześcian ma 12 krawędzi, a więc
a-krawędź sześcianu
216cm:12=18
a=18cm
Pp=6*a²
Pp=6*324
Pp=1944cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T23:59:56+02:00
Zad2
Sześcian ma 12 krawędzi
216:12=18 cm
Długość krawędzi wynosi 18 cm
Pole jednej ściany
P=a*a
P= 18*18
P=324
Pole całkowite
P= 6*324=1944 cm kwadratowych

Można od razu
P=6*a*a (a*a można zapisać a do kwadratu)

zad.1
dane
a=2cm --------->krawędź podstawy ( czyli podstawa jest kwadratem)
b=3cm---------> krawędź boczna (jest prostokątem)
zaraz wyślę rysunek w paincie
trochę krzywo, ale wiesz o co chodzi tam są "skrzydełka " na sklejenie, coś mi źle otwiera