1.Narysuj siatkę graniastosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy 2cm i krawędzi bocznej 3cm.

2.Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 216cm. Oblicz pole powierzchni tego sześcianu.

Z góry bardzo dziękuję:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T00:13:37+02:00
Zad2
Sześcian ma 12 krawędzi
216:12=18 cm
Długość krawędzi wynosi 18 cm
Pole jednej ściany
P=a*a
P= 18*18
P=324
Pole całkowite
P= 6*324=1944 cm kwadratowych

Można od razu
P=6*a*a (a*a można zapisać a do kwadratu)

zad.1
dane
a=2cm --------->krawędź podstawy ( czyli podstawa jest kwadratem)
b=3cm---------> krawędź boczna (jest prostokątem)
zaraz wyślę rysunek w paincie
trochę krzywo, ale wiesz o co chodzi tam są "skrzydełka " na sklejenie, coś mi źle otwiera Załączniki do rozwiązania:
siatka grani...
2 2 2
2010-04-08T00:15:46+02:00
Z pierwszym ci nie pomoge ale 2 prosze bardzo ;*

Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o krawędziach długości 3cm, 4cm, 1dm?

1dm=10cm
P=2*3cm*4cm+2*3cm*10cm+2*4cm*10cm
P=24cm+60cm+80cm
P=164cm²
odp.pole prostopadłościanu wynosi 164cm²
2.
Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 216cm. Oblicz pole powierzchni tego sześcianu?

sześcian ma 12 krawędzi
216cm:12=18cm-długość krawędzi
pole
a=18cm
P=6*a²
P=6*324cm
P=1944cm²
odp.pole powierzchni sześcianu wynosi 1944cm²
1 1 1
2010-04-08T00:16:31+02:00
1. to będzie coś takiego :
http://www.bazywiedzy.com/gfx/siatka-graniastoslupa-2.png

boki tego kwadratu maja po 2 cm
a prostokąta 2 na 3

2.
sześcian ma 12 krawędzi wiec każda z nich ma długość :
216 : 12 = 18 cm

jedna krawędź ma 18 cm wiec powierzchnia jednej ściany wynosi
18*18 = 324

Pole całkowite
6 ( bo tyle jest scian) razy ich powierzchnia

6*324 = 1944

2 1 2