Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T23:35:22+02:00
X - liczba piątek
y - liczba czwórek
x+y=12
(x*5+y*4)/12=4,75
5x+4y=57
4x+4y=48
(odejmujemy stronami)
x=9
9+y=12
y=3

Zuzanna ma 9 piątek i 3 czwórki na świadectwie
2010-04-07T23:36:03+02:00
5+5+5+5+5+5+5+5+5+4+4+4=57
57:12=4,75
Zuzanna ma dziewięc piątek na świadectwie
2010-04-07T23:36:12+02:00
X=ilosć 5
y=ilosć4

x+y=12
¹/₁₂(5x+4y)=4,75

x=12-y
5(12-y)+4y=57
60-5y+4y=57
-y=57-60
-y=-3
y=3
x=12-3=9
ma 9 piatek i 3 czwórki